مدیرعامل بورس تهران از آغاز پذیره نویسی ۴۹۵ میلیون واحد اولین صندوق سرمایه‌ گذاری بخشی در بازار سرمایه از یکشنبه آینده با قیمت ثابت ۱۰۰۰ تومانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود گودرزی از آغاز پذیره‌نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری بخشی در بازار سرمایه از یکشنبه ۲۳ بهمن خبر داد و به سنا گفت: در راستای تنوع‌بخشی به ابزارهای سرمایه‌گذاری و به منظور پاسخگویی به نیاز فعالان و سرمایه‌گذاران، بورس تهران با همکاری سبدگردان آگاه و با مجوز سازمان بورس ، اقدام به پذیره‌نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری بخشی در بازار سرمایه با نام صندوق سرمایه‌گذاری بخشی پتروشیمی آگاه خواهد کرد.

وی افزود: صندوق سرمایه‌گذاری بخشی مناسب سرمایه‌گذارانی است که قصد سرمایه‌گذاری غیرمسقیم در صنایع خاص دارند و می‌خواهند از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن بخش یا صنعت منتفع شوند. این افراد با خرید صندوق‌های بخشی به جای خرید سهام شرکت‌های فعال در گروه یا بخش به سادگی می‌توانند از مزیت این صندوق‌ها استفاده کنند. قراردادهای اختیار معامله نیز بر پایه این صندوق ارائه خواهد شد تا برای اولین بار، زمینه معاملات اوراق مشتقه متاثر از روند صنعت پتروشیمی در بازار سرمایه فراهم شود.

گودرزی ادامه داد: ۴۹۵ میلیون از واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی پتروشیمی آگاه با نماد "پترو آگاه" از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورس تهران با قیمت ثابت ۱۰۰۰ تومانی به عموم سرمایه‌گذاران عرضه خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

«مشاهده متن کامل خبر»