نماینده مجلس با اعلام کوچ سرمایه ها به بازارهای ارز و سکه، گفت: مسئولان بانک مرکزی اعلام کرده اند به نرخ آزاد دلار کاری ندارند اما این دلار با بانک مرکزی کار دارد!

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر قادری با اعلام دو نوع تقاضای عادی و سفته بازی برای ارز و سکه و گزانی ارز، سکه، طلا، خودرو و … به دلیل رشد نرخ تورم و نگران مردم برای حفظ قدرت خرید به دانشجو، گفت: با نرخ تورم بیش از 40 درصدی نباید انتظار داشت مردم نقدینگی را به جای ارز و سکه در بانک ها و با نرخ سود 23 درصدی سپرده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه استدلال بانک مرکزی این است که به دلیل تامین کالاهای اساسی با دلار 28.5 هزار تومانی نباید خبری از افزایش قیمت ها باشد اما چنین موضوعی امکان پذیر نیست. از سوی دیگر مسئولان بانک مرکزی اعلام کرده اند به نرخ آزاد دلار کاری ندارند اما نرخ آزاد با بانک مرکزی کار دارد!

قادری افزود: با خروج نقدینگی از بانک‌ها و حرکت به سمت ارز و سکه، دیگر منابعی در اختیار تولید قرار نمی‌گیرد. لذا در این شرایط راهی جز این نیست که مردم در پروژه‌های مهم وزارت نفت، راه و دیگر وزارتخانه‌‌ها مشارکت داده شوند تا حداقل سود برای مردم تامین شود.

منبع خبر را اینجا ببینید