تأمین مالی جمعی آی‌ بی‌ کراد متعلق به تأمین سرمایه تمدن با ۷۳ طرح تأمین مالی و ارزش ۱.۶ هزار میلیارد تومان، فعال‌ترین سکو در سال گذشته بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق گزارش بازار تامین مالی جمعی در سال 1402، آی بی کراد با 73 طرح تأمین مالی شده و مبلغ 1.6 هزار میلیارد تومان فعال‌ترین سکو بود.

بر اساس این گزارش، تعداد طرح‌های تأمین مالی شده برابر با 322 طرح بود و مجموع طرح‌های تأمین مالی شده در این سال به بیش از 3.5 هزار میلیارد تومان می رسد.

طی 4 سال شروع فعالیت سکوهای تامین مالی جمعی، بیش از 470 طرح در ایران از این بستر تأمین مالی شده که از نظر مبلغی، مجموع طرح‌ها به بیش از 4.2 هزار میلیارد تومان و میانگین بازدهی تمامی طرح‌های انجام شده طی این 4 سال برابر با 33 درصد بود.

سکوی تأمین مالی جمعی آی‌بی‌کراد متعلق به شرکت تأمین سرمایه تمدن است که از طریق ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری جذاب برای سرمایه‌گذاران، زمینه لازم را برای تأمین مالی طرح‌های شرکت های کوچک‌ و متوسط، دانش بنیان و فناور فراهم ‌آورد.

میانگین سرمایه هدف طی 4 سال گذشته از 1.1 میلیارد تومان در سال 99 به بیش از 11 میلیارد تومان در سال 1402 رسیده است. هم آفرین با 95 طرح تأمین مالی شده و آی بی کراد با 1.96 هزار میلیارد تومان فعال‌ترین سکو در مجموع 4 سال بودند.

منبع خبر را اینجا ببینید