قیمت طلا به پایین‌ترین رقم طی ۷ ماه گذشته رسید

قیمت طلا به پایین‌ترین رقم طی ۷ ماه گذشته رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۸۲۲ دلار و ۸۸ سنت رسید.

به گزارش رویترز، افزایش ارزش دلار و سود اوراق بهره قرضه خزانه داری آمریکا به دنبال بالا رفتن احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی این کشور، قیمت طلا را به پایین‌ترین رقم طی ۷ ماه گذشته رسانده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۸۲۲ دلار و ۸۸ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی بازار کامکس نیویورک هم با ۰.۲۴ کاهش به ۱۸۳۷ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

اشتغال در آمریکا به طرز غیرمنتظره‌ای در ماه اوت افزایش یافته و احتمال بالا رفتن دوباره نرخ بهره فدرال رزرو این کشور را در ماه آینده بالا برده است.

همواره از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر تورم و بی‌ثباتی‌های اقتصادی یاد می‌شده، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

کاهش ارزش دلار در برابر ین ژاپن قیمت طلا را موقتا افزایش داد، اما شاخص دلار خیلی زود برای اولین بار از اکتبر ۲۰۲۲ به بالاتر از ۱۵۰ رسید و احتمال مداخله بانک مرکزی ژاپن را افزایش داد.

تحلیلگران عقیده دارند اگر بانک مرکزی ژاپن مداخله کند ارزش دلار در کوتاه مدت پایین می‌آید و تا حدی از بازار فلزات گرانبها حمایت می‌شود.

تمرکز بازار در حال حاضر بر اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه سپتامبر است که قرار است در روز جمعه منتشر شود.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۰.۵۹ درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۲۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۸ درصد کاهش ۸۶۶ دلار و ۷۷ سنت معامله می‌شود.