حاشیه سود ناخالص، معیاری است که تحلیلگران برای ارزیابی سلامت مالی یک شرکت با محاسبه مقدار نقدینگی باقی مانده از فروش محصولات، پس از کسر هزینه کالاهای فروخته شده استفاده میکنند. هزینه کالاهای فروخته شده، مبلغی است که یک شرکت برای تولید کالاهای مورد نظر و خدماتی که ارائه میکند، صرف کرده است. حاشیه سود ناخالص از طریق تقسیم سود ناخالص بر میزان کل فروش محاسبه میشود. تفاوت سود ناخالص و سود خالص در هزینههای عملیاتی و سایر هزینههای مالی و مالیات است. در محاسبه سود ناخالص این هزینهها از درآمد شرکت کسر نمیگردد.
منابع:
دیدگاه خود را بنویسید