توضیحات کتاب از سایت‌های مرجع

#1 New York Times Bestseller
“Significant…The book is both instructive and surprisingly moving.” —The New York Times
Ray Dalio, one of the world’s most successful investors and entrepreneurs, shares the unconventional principles that he’s developed, refined, and used over the past forty years to create unique results in both life and business—and which any person or organization can adopt to help achieve their goals.
In 1975, Ray Dalio founded an investment firm, Bridgewater Associates, out of his two-bedroom apartment in New York City. Forty years later, Bridgewater has made more money for its clients than any other hedge fund in history and grown into the fifth most important private company in the United States, according to Fortune magazine. Dalio himself has been named to Time magazine’s list of the 100 most influential people in the world. Along the way, Dalio discovered a set of unique principles that have led to Bridgewater’s exceptionally effective culture, which he describes as “an idea meritocracy that strives to achieve meaningful work and meaningful relationships through radical transparency.” It is these principles, and not anything special about Dalio—who grew up an ordinary kid in a middle-class Long Island neighborhood—that he believes are the reason behind his success.

In Principles, Dalio shares what he’s learned over the course of his remarkable career. He argues that life, management, economics, and investing can all be systemized into rules and understood like machines. The book’s hundreds of practical lessons, which are built around his cornerstones of “radical truth” and “radical transparency,” include Dalio laying out the most effective ways for individuals and organizations to make decisions, approach challenges, and build strong teams. He also describes the innovative tools the firm uses to bring an idea meritocracy to life, such as creating “baseball cards” for all employees that distill their strengths and weaknesses, and employing computerized decision-making systems to make believability-weighted decisions. While the book brims with novel ideas for organizations and institutions, Principles also offers a clear, straightforward approach to decision-making that Dalio believes anyone can apply, no matter what they’re seeking to achieve.

Here, from a man who has been called both “the Steve Jobs of investing” and “the philosopher king of the financial universe” (CIO magazine), is a rare opportunity to gain proven advice unlike anything you’ll find in the conventional business press.

مشخصات کتاب

  • Publisher ‏ : ‎ Simon & Schuster; Illustrated edition (September 19, 2017)
  • Language ‏ : ‎ English
  • Hardcover ‏ : ‎ 592 pages
  • ISBN-10 ‏ : ‎ 1501124021
  • ISBN-13 ‏ : ‎ 978-1501124020
  • Item Weight ‏ : ‎ 1.82 pounds
  • Dimensions ‏ : ‎ 6 x 1.6 x 9 inches
  • Best Sellers Rank: #1,037 in Books

ترجمه توضیحات با استفاده از مترجم گوگل

شماره 1 پرفروش نیویورک تایمز

“قابل توجه… کتاب هم آموزنده و هم به طرز شگفت آوری تکان دهنده است.” – نیویورک تایمز ری دالیو، یکی از موفق ترین سرمایه گذاران و کارآفرینان جهان، اصول غیر متعارفی را که در چهل سال گذشته برای ایجاد نتایج منحصر به فرد در زندگی و کسب و کار توسعه داده، اصلاح و استفاده کرده است، به اشتراک می گذارد. سازمان می تواند برای کمک به اهداف خود اتخاذ کند. در سال 1975، ری دالیو یک شرکت سرمایه گذاری به نام Bridgewater Associates را از آپارتمان دو خوابه خود در شهر نیویورک تأسیس کرد. به گزارش فورچون ، چهل سال بعد، بریج واتر بیش از هر صندوق سرمایه گذاری دیگری در تاریخ برای مشتریان خود درآمد کسب کرده است و به پنجمین شرکت خصوصی مهم در ایالات متحده تبدیل شده است.

مجله خود دالیو در فهرست 100 فرد تأثیرگذار جهان توسط مجله تایم قرار گرفته است. در طول راه، دالیو مجموعه‌ای از اصول منحصربه‌فرد را کشف کرد که منجر به فرهنگ فوق‌العاده مؤثر بریج‌واتر شده است، که او آن را «یک شایسته‌سالاری ایده‌ای توصیف می‌کند که تلاش می‌کند از طریق شفافیت رادیکال به کار معنادار و روابط معنادار دست یابد». این اصول، و نه چیز خاصی در مورد دالیو – که یک بچه معمولی در یک محله طبقه متوسط ​​لانگ آیلند بزرگ شد – است که به اعتقاد او دلیل موفقیت او است.

در اصول،دالیو چیزهایی را که در طول دوران حرفه ای قابل توجه خود آموخته است به اشتراک می گذارد. او استدلال می‌کند که زندگی، مدیریت، اقتصاد و سرمایه‌گذاری همگی می‌توانند در قوانین سیستم‌بندی شوند و مانند ماشین‌ها درک شوند. صدها درس عملی کتاب، که حول محورهای “حقیقت رادیکال” و “شفافیت رادیکال” او ساخته شده اند، شامل دالیو است که مؤثرترین راه ها را برای افراد و سازمان ها برای تصمیم گیری، رویکرد به چالش ها و ایجاد تیم های قوی ارائه می دهد. او همچنین ابزارهای نوآورانه‌ای را که شرکت برای زنده کردن یک ایده شایسته‌سالاری استفاده می‌کند، توصیف می‌کند، مانند ایجاد «کارت‌های بیس‌بال» برای همه کارکنان که نقاط قوت و ضعف آن‌ها را مشخص می‌کند، و استفاده از سیستم‌های تصمیم‌گیری رایانه‌ای برای تصمیم‌گیری‌های قابل باور. در حالی که کتاب مملو از ایده های بدیع برای سازمان ها و موسسات است،اصول همچنین رویکردی واضح و سرراست برای تصمیم‌گیری ارائه می‌دهد که دالیو معتقد است هر کسی می‌تواند آن را اعمال کند، صرف نظر از اینکه به دنبال رسیدن به چه چیزی هستند.

در اینجا، از مردی که هم «استیو جابز سرمایه‌گذاری» و هم «پادشاه فیلسوف جهان مالی» ( مجله CIO ) نامیده می‌شود، فرصتی نادر برای به دست آوردن توصیه‌های اثبات‌شده است، برخلاف هر چیزی که در تجارت معمولی پیدا می‌کنید.