بورس هفته دوم را رویایی به پایان برد؛ بازدهی هفتگی شاخص کل به ۳.۴۲ درصد رسید که بالاترین میزان از هفته پایانی فروردین محسوب می‌شود. شاخص هم وزن نیز پس از ۸هفته توانست بازدهی مثبت را ثبت کند و ۱.۲۲ درصد افزایش یافت. هر چند این اعداد و ارقام پس از هفته‌ها اصلاح فرسایشی بورس، دلنشین است اما نگاهی به روند معاملات این هفته نشان می‌دهد که هر چند حمایت‌ها می‌تواند به عنوان یک جرقه عمل کند اما بورس برای فرار از جهنم چند ماه گذشته، به نقدینگی و بازگشت خریداران نیاز دارد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ بورس بالاخره و پس از چند ماه، یک هفته خوب را سپری کرد. بازدهی شاخص کل یکی از بالاترین اعداد سال ۱۴۰۱ را ثبت کرد و شاخص هم‌ وزن هم پس از ۸ هفته توانست بازدهی هفتگی مثبت را از خود به جا بگذارد. با این وجود کاملاً مشخص است که بازار سهام در هفته دوم آبان، بیش از آنکه خود جوش صعودی شده باشد، به واسطه حمایت‌های قابل توجه سازمان بورس روند صعودی در پیش گرفت.

البته این حمایت‌ها قابل پیش بینی و شاید هم منطقی به نظر می‌رسد؛ چرا که با روند اصلاحی که بورس طی چند ماه گذشته و به ویژه از مهر ماه در پیش گرفته بود، عملاً نسبت قیمت به سود در بازار سهام به کم‌ترین میزان خود از سال ۱۳۹۴ رسیده بود و بسیاری از نمادهای در قیمت‌های ارزشمندی قرار داشتند. اما باید توجه داشت که این حمایت‌ها تنها به عنوان یک جرقه و محرک کوتاه مدت عمل می‌کند و در صورتی که شاهد بازگشت نقدینگی و افزایش تقاضا به بورس نباشیم، احتمالا اثر این حمایت‌ها به زودی از بین خواهد رفت و دوباره شاهد بازگشت بورس به روند نزولی خواهیم بود.

«مشاهده متن کامل خبر»