این هفته بازار روی خوش خود را به سهامداران نشان داد و یکی از بهترین عملکردها امسال خود را به نمایش گذاشت. در پایان معاملات آخرین روز معاملاتی این هفته شاخص کل توانست سطح یک میلیون و ۲۸۳هزار واحدی را پس بگیرد و این در حالی است که هفته را در سطح یک میلیون و۲۴۱هزار واحدی آغاز کرده بود.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ شاخص که تا نیمه معاملات با افت همراه بود، رفته رفته پس از نیمه معاملات پا در مسیر رشد گذاشت.«وامید» ابتدا جور مثبت کردن شاخص را به تنهایی به دوش می‌کشید و پس از مدتی با افزایش تقاضا در کلیت بازار،نمادهای دیگر نیز در بالا آوردن شاخص با آن همراه شدند.بدین ترتیب شاخص کل توانست هفته رویایی خود را سبز به پایان برساند تا پس از مدتها فعالان بازار آن روی دیگر بازار را هم ببینند.

گرچه رشد شاخص خیلی هم خودجوش نبود و مصوبات و ابلاغیه‌های سازمان نقش پررنگی در این صعود داشتند.بسته حمایتی ۱۰ بندی سازمان را می‌توان مهم ترین عامل رشد این هفته شاخص دانست.اخبار حمایتی به همین جا ختم نمیشود و دیروز شاهد خبر ورود مستقیم صندوق توسعه ملی به بازار بودیم.گرچه ماهیت پیامدهای اقتصادی و تاثیر بلندمدت این چنین اقداماتی جای بحث دارد؛ ولی به نظر می‌رسد حداقل در کوتاه مدت و تا اینجا این اقدامات در تحریک شاخص برای صعود موثر بوده است.

«مشاهده متن کامل خبر»