در حالی معاملات امروز به پایان رسید که شاخص کل با بیش از ۴۴هزار و ۷۸۰ واحد معادل ۳.۵ درصد جهش همراه بود و بسیاری از سطوح از دست رفته در هفته های اخیر را پس گرفت. این بالاترین بازدهی روزانه شاخص کل از بهمن ۱۳۹۹ محسوب می‌شود. همچنین رشد ۲.۴۷ درصدی شاخص هم وزن نیز نشان از برتری تقاضا در کلیت بازار امروز دارد و این در حالی است که ارزش معاملات خرد هم رکورد ۲ماهه خود را شکست.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ بورس امروز تقریبا دیگر نشانی از دو هفته قبل خود ندارد. همین دو هفته پیش بود که بورس تهران یکی از تاریک ترین هفته های خود را سپری کرد و در آن هفته بیش از ۵درصد افت داشت ولی بلافاصله بعد از آن و البته با ابلاغ بسته حمایتی سازمان بورس ورق برگشت و پس از بدترین هفته بورس در سال جاری، یکی از بهترین هفته ها با بازدهی ۳.۴ درصدی شاخص کل به ثبت رسید.

امروز اما شاخص کل به سمت شکستن رکوردهای روزانه رفت. قیمت دلار که در مسیر صعود است، افزایش قیمت جهانی اکثر کامودیتی ها و بسته حمایتی سازمان بورس همگی دست به دست هم دادند تا سوخت شاخص کل تامین شود و بازار سراسر سبز. شاخص کل امروز و تنها در یک روز معاملاتی حدود ۳.۵ درصد رشد داشت تا ثابت کند که گرچه در چندماه اخیر حوصله همه را سر برده بود و هر پایینی،پایین دیگری را در پی داشت؛ نه تنها راه و رسم صعود را، بلکه راه جهش را نیز از بر است.

«مشاهده متن کامل خبر»